Մշակույթ

Ամոս Գիտայը հայ և հրեա ժողովուրդների միջև նմանություններ է տեսնում

7 րոպեի ընթերցում

Ամոս Գիտայը հայ և հրեա ժողովուրդների միջև նմանություններ է տեսնում

ԵՐԵՎԱՆ, 15 ՀՈՒԼԻՍԻ, ԱՐՄԵՆՊՐԵՍ:«Հրեական կինոյի այցետոմս»Ամոս Գիտայը Հայաստանում է: Անվանի ռեժիսորը մեր երկիր է ժամանել երևանյան «Ոսկե ծիրան» 11-րդ միջազգային կինոփառատոնի շրջանակում: Գիտայի «Անա Արաբիա»,«Սահմանազատում»,«Ազատ գոտի»,«Ավետյաց երկիր» ֆիլմերը կներկայացվեն փառատոնի «Հետահայաց ցուցադրություններ» բաժնում:

Գիտայը հուլիսի 15-ին հրավիրված ասուլիսի ընթացքում նշեց, որ առաջին անգամ է Երևանում և ուրախ է այստեղ գտնվելու համար:

«Ես անում եմ ֆիլմեր ինքնության մասին: Հայ և հրեա ազգերի պատմություննների մեջ շատ զուգահեռներ կան, երկուսն էլ տեսել են ջարդեր, ունեն կորսված տարածքների խնդիր: Երկար տարիներ եմ մտածել Երևան գալու մասին, համակրանք և կարեկցանք եմ ունեցել տառապանքի մեջ եղած հայ ժողովրդի նկատմամբ, որն աշխարհին իր ցավը հասցնելու խնդիր ունի: Երուսաղեմի ամենագեղեցիկ թաղամասը հենց հայկականն է: Քանի որ կինոյի աշխարհն ընտանիքի է նման, ես ունեմ նաև հայ ընկերներ, ինչպես Էգոյանը և Գետիկյանը, և այսօր պետք է այստեղ տեսնեմ տարբեր վայրեր»,-«Արմենպրես»-ի փոխանցմամբ, նշեց Ամոս Գիտայը:

Անդրադառնալով ցեղասպանությունների թեմային ՝ անվանի ռեժիսորն ընդգծեց, որ արդարացված է համարում հայերի և հրեաներրի պահանջը: «Սա պարզապես հիշողության հետ կապված խնդիր չէ, այն առնչվում է մեր ապագային, քանի որ անցյալի ոճրագործություններն ընդունելով` վստահ կլինենք, որ նման ոճրագործությունները չեն կրկնվի: Քաղաքական իրադարձությունները կարևոր են, սակայն ավելի կարևոր է արվեստը, որը պետք է ներգրավել ցեղասպանության ճանաչման գործում»,-ընդգծեց ռեժիսորը:

Գիտայի կարծիքով, կինոն հիշողությունը պահպանելու հզոր ձև է, և ցանկացած ռեժիսոր պետք է տեսնի, թե իր շուրջն ինչ է տեղի ունենում, քանի որ ֆիլմը պետք է ոչ միայն պարունակի տեղեկություն, այլև պետք է արտահայտի հայեցակետեր:

«Եթե մենք նայենք տարբեր լրատվական հաղորդումները, կնկատենք, որ դրանք սուբյեկտիվ են, իսկ կինոն թույլ է տալիս ձևավորվել անկախ կարծիք»,-նշեց նա:

Գիտայը տարիներ առաջ ճարտարապետություն է ուսանել, և հաճախ է իր ուսանողներին ասում. «Եթե ուզում եք կինոռեժիսոր դառնալ, սովորեք ճարատարապետություն»: Անվանի ռեժիսորի կարծիքով, երիտասարդ սերնդի հիմնական խնդիրն այն է, որ նրանց վրա դրվում է արագ հաջողություների հասնելու խնդիր, իսկ ինքը համբերատար ձևով է անցել իր ճանապարհը:

«Ցանկացած թեմայի ընտրության հիմքում ընկած է անկեղծություն:Կինոյի աշխարհում գաղափարների սով է: Ինձ համար ամենակարևորը սովորելն է, քանի որ կինո ստեղծել նշանակում է սովորել»,-համոզված է Ամոս Գիտայը:

Ամոս Գիտայը ծնվել է 1950-ին Հայֆայում (Իսրայել): Ամոս Գիտայը ճարտարապետություն էր ուսանում՝ հետևելով իր հոր ուղուն, երբ Ահեղ դատաստանի պատերազմ կոչված արաբա-իսրայելական չորրորդ պատերազմն ընդհատեց նրա ուսումը. Ուղղաթիռով առաջադրանքներ կատարելիսSuper-8 տեսախցիկիօգտագործումն էր, որ Գիտային մղեց կինոռեժիսուրայով զբաղվելու: Իսրայելում, ԱՄՆ-ում և Ֆրանսիայում ապրած ռեժիսորը ստեղծել է արտասովոր, տարաբնույթ ու խիստ անձնական գործեր: Մոտ 40 վավերագրական և խաղարկայինֆիլմերում, այնպիսի թեմաների միջոցով, ինչպիսիք են հայրենիքըև տարագրությունը, կրոնը, սոցիալական վերահսկողությունը և ուտոպիան, Գիտայը բացահայտել է Մերձավոր ու Միջին Արևելքիպատմության շերտերը՝ ներառյալ իր անձնականը: Նրան բնորոշ ոճի մասն են կազմում երկար պլանները՝ կինոխցիկի հազվադեպ, բայց էական տեղաշարժով և արտակարգ նրբամիտ հումորի զգացմամբ:70-ականների վերջին և 80-ականների սկզբին Գիտայը նկարահանեցբազմաթիվ վավերագրական աշխատանքներ, որոնց թվում էին «Տունը» և «Դաշտային օրագիրը»: Միաժամանակ նա Բերքլիի Կալիֆորնիայի համալսարանում պաշտպանեց իր թեկնածուականը ճարտարապետության գծով: «Դաշտային օրագրի» առաջացրած հակասական արձագանքի պատճառով Գիտայը 1983-ին տեղափոխվեց Փարիզ, որտեղ հիմնվեց հետագա տասը տարիներին և շարունակեց հաճախ ճամփորդել՝ ստեղծելով այնպիսի վավերագրական կինոկարներ, որոնցից է «Արքայախնձորը»: Այս շրջանում էր, որ նա սկսեց նկարահանել խաղարկային և պատմական ֆիլմեր տարագրության մասին: 90-ականների կեսին Գիտայը տեղափոխվեց Հայֆա և մոտ 10 տարվա ընթացքում կյանքի կոչեց գրեթե 15 ֆիլմ՝ թե՛ վավերագրական, թե՛ խաղարկային: Գիտայի՝ իսրայելական քաղաքներին նվիրված եռերգության առաջին ֆիլմը «Դեվարիմն» էր (1995), որին հետևեցին «Յոմ Յոմը» և «Քադոշը»: Այս վերադարձը հայրենիք նաև ուղևորություն էր դեպի սեփական անցյալը. Գիտայը նկարահանեց «Քիփուրը» (2000)՝ իր պատերազմական հուշերի վրա հենվածխաղարկային ֆիլմ, որը Կաննի ՄԿՓ-ում արժանացավ Ֆրանսուա Շալեի մրցանակին: Դրան հետևեցին «Եդեմ» (2001) և «Քեդմա» (2002) ֆիլմերը. երկուսն էլ մեզ տանում են Իսրայել պետության ստեղծման ժամանակները՝ ի ցույց դնելով դրա ակունքները, պատմական և գաղափարական հիմքերը: «Ավետյաց երկիրը» (2004, «Ապագայի կինո» մրցանակ Վենետիկի ՄԿՓ-ում) և «Ազատ գոտի» ֆիլմերը պատկերում են երկրի և ամբողջ տարածաշրջանի ներկայիս դրությունը: Միասին սրանք կազմում են այն եռերգության առաջին երկու մասը, որը պատմում է սահմանների մասին մի տարածաշրջանում, որտեղ դրանցհաստատումը հղի է դրամատիկ հետևանքներով: 2013-ին Վենետիկի ՄԿՓ-ում Գիտայը «Անա Արաբիա» (2013) ֆիլմի համար արժանացավ SIGNIS-ի մրցանակին՝ պատվավոր հիշատակման և «Կանաչ Կաթիլ» մրցանակին: Նրա գործերի հետահայաց մեծ ցուցադրություններ են կազմակերպվել, օրինակ, Պոմպիդու կենտրոնում (Փարիզ), NFT-ում և ICA-ում (Լոնդոն), Լինքոլն կենտրոնում (Նյու Յորք), Բեռլինի Kunstwerk-ում, Մադրիդի, Երուսաղեմի, Փարիզի, Սան Պաուլուի, Տոկիոյի, Թորոնթոյի ֆիլմադարաններում և այլուր:

Երևանում ելույթ կունենա աշխարհահռչակ օպերային երգիչ և դիրիժոր Պլասիդո Դոմինգոն

Մշակույթ

Երևանում ելույթ կունենա աշխարհահռչակ օպերային երգիչ և դիրիժոր Պլասիդո Դոմինգոն

«Queen Sensation» խումբը Երևանում հանդես եկավ բացառիկ համերգով

Մշակույթ

«Queen Sensation» խումբը Երևանում հանդես եկավ բացառիկ համերգով

ԵՄ-ն մեծ ուշադրություն է դարձնում մշակույթի ոլորտում Հայաստանի հետ համագործակցությանը. Մարագոս

Մշակույթ

ԵՄ-ն մեծ ուշադրություն է դարձնում մշակույթի ոլորտում Հայաստանի հետ համագործակցությանը. Մարագոս

Ազգային ֆիլհարմոնիկ նվագախումբն ու մի խումբ աստղեր համերգ կնվիրեն Գոհար Գասպարյանի 100-ամյակին

Մշակույթ

Ազգային ֆիլհարմոնիկ նվագախումբն ու մի խումբ աստղեր համերգ կնվիրեն Գոհար Գասպարյանի 100-ամյակին

Հաղթանակ Շահումյանի վաթսուն տարվա աշխատանքն ամփոփվեց նրա հոբելյանին նվիրված ցուցահանդեսում

Մշակույթ

Հաղթանակ Շահումյանի վաթսուն տարվա աշխատանքն ամփոփվեց նրա հոբելյանին նվիրված ցուցահանդեսում

Աշխարհահռչակ երաժիշտների կարծիքով սյունեցի պատանի երաժիշտների ջազային նվագախումբը մշակութային կյանքում մեծ ապագա ունի

Մշակույթ

Աշխարհահռչակ երաժիշտների կարծիքով սյունեցի պատանի երաժիշտների ջազային նվագախումբը մշակութային կյանքում մեծ ապագա ունի

Քանի որ շատ կապանցիներ հնարավորություն չունեն գնալ Լոնդոն, Բեռլին կամ Նյու Յորք, ուստի մենք աշխարհն ենք բերում Կապան. Սևակ Ավանեսյան

Մշակույթ

Քանի որ շատ կապանցիներ հնարավորություն չունեն գնալ Լոնդոն, Բեռլին կամ Նյու Յորք, ուստի մենք աշխարհն ենք բերում Կապան. Սևակ Ավանեսյան

Կապանի համայնքապետարանի նպատակն է վերականգնել մշակութային լավագույն ավանդույթները

Մշակույթ

Կապանի համայնքապետարանի նպատակն է վերականգնել մշակութային լավագույն ավանդույթները

Կապանում մշակութային եռուզեռ էր. անցկացվեց ավանդական դարձած երաժշտական միջազգային մեծ փառատոնը

Մշակույթ

Կապանում մշակութային եռուզեռ էր. անցկացվեց ավանդական դարձած երաժշտական միջազգային մեծ փառատոնը

Արվեստը ժամանակի սահմաններից դուրս. Նկարիչների միությունում կբացվի Հաղթանակ Շահումյանի 80-ամյակին նվիրված ցուցահանդեսը

Մշակույթ

Արվեստը ժամանակի սահմաններից դուրս. Նկարիչների միությունում կբացվի Հաղթանակ Շահումյանի 80-ամյակին նվիրված ցուցահանդեսը

Անահիտ աստվածուհու բրոնզե արձանի գլուխն ու ձեռքը Հայաստանի պատմության թանգարանում կցուցադրվեն սեպտեմբերի 21-ից

Մշակույթ

Անահիտ աստվածուհու բրոնզե արձանի գլուխն ու ձեռքը Հայաստանի պատմության թանգարանում կցուցադրվեն սեպտեմբերի 21-ից

AREMNPRESS

Հայաստան, Երևան, 0002, Մարտիրոս Սարյան 22

+374 11 539818
contact@armenpress.am
fbtelegramyoutubexinstagramtiktokdzenspotify

Ցանկացած նյութի ամբողջական կամ մասնակի վերարտադրման համար անհրաժեշտ է «Արմենպրես» լրատվական գործակալության գրավոր թույլտվությունը

© 2024 ARMENPRESS

Ստեղծվել է՝ MATEMAT-ում