«Դիլեմա» «Երփեք»-ի և «Երփեմն»-ի հատման կետում. Անահիտ Ղազախեցյանի «Նորամուտ»-ը 

7 րոպեի ընթերցում

ԵՐԵՎԱՆ, 14 ՀՈՒՆՎԱՐԻ, ԱՐՄԵՆՊՐԵՍ: Նրա կյանքում ճակատագրական դեր խաղաց «Փազլը»։ Հետո հայտնվեց «Երփեք»-ի և «Երփեմն»-ի բաժանված «Դիլեման», որը ծնվել էր շատ կարճ ժամանակում։

«Արմենպրես»-ի հեղինակային «Նորամուտ» նախագծի հերոս 19-ամյա բանաստեղծը դիլեմա է համարում ոչ միայն իր գործերը, այլև ինքն իրեն..

Մեր հերոսն Անահիտ Ղազախեցյանն է, ով ընդամենն օրեր առաջ ընթերցողի դատին հանձնեց իր բանաստեղծությունների անդրանիկ ժողովածուն: Այն տպագրվել էր ՀՀ մշակույթի նախարարության աջակցությամբ։ Գրական հանդեսներում իր գործերով հետաքրքրություն առաջացրած և «Տարվա հայտնություն» մրցանակին արժանացած Անահիտը պատմում է առաջին քայլերի, մարզում գրականության պակասի, դիլեմայի ու կինոյի ասպարեզ մուտք գործելու նպատակի մասին։

Ղազախեցյան ազգանունն ու Անահիտը

Տոհմս Ղազախեցյան ազգանունն է կրում, քանի որ ապրել են ներկայիս Ադրբեջանի Ղազախի շրջանում: Հետագայում պապիկիս պապիկը տեղափոխվել է Ղարաքիլիսա՝ ներկայիս Վանաձոր: Ես Վանաձորում եմ ծնվել։ 1999 թվականի դեկտեմբերի 26-ին: Լավ է, որ 2000 թվականին չեմ ծնվել: Ինձ դուր է գալիս նախորդ հազարամյակը: Դուր է գալիս այն միտքը, որ նախորդ հազարամյակում եմ ծնվել, թեկուզ՝ 5 օրվա տարբերությամբ: 17,5 տարի ապրել եմ Վանաձորում, այնուհետև տեղափոխվել Երևան. հիմա մայրաքաղաքում եմ ապրում: Սովորում եմ Հայ-ռուսական (Սլավոնական) համալսարանում՝ Միջազգային հարաբերությունների ֆակուլտետում:

Բանաստեղծ-միջազգայնագետը

Միշտ մտածել եմ, որ սիրած բաները պետք չէ մասնագիտություն դարձնել: Ուզում էի լրագրություն, ռեժիսուրա, հանրային կապեր կամ էլ իրավագիտություն սովորել: Ի վերջո, ընտրեցի միջազգային հարաբերությունների ֆակուլտետը: Այստեղ ինչ-որ ազատություն կա: Շատ բան ես սովորում, ինչն ինձ դուր է գալիս: Դիվանագետի դերում ինձ չեմ տեսնում: Ուզում եմ որպես գիտնական խորանալ միջազգայնագիտության ասպարեզում:

Մտածում եմ՝ հետագայում նաև կինոյի ասպարեզում առաջ գնալ, վավերագրական ֆիլմ էլ եմ հասցրել նկարել: Բայց՝ խաղարկային կինոյում եմ ինձ տեսնում:

Առաջին քայլեր

Շատ փոքր տարիքում էի տառերը սովորել: Մեր տանը շատ գրքեր կան. մայրիկս բանասեր է: Բանաստեղծություններ էի սիրում կարդալ, որովհետև ծավալուն չէին: 7-8 տարեկան էի, բանաստեղծություն գրեցի: Հետո սկսեցի ինչ-որ թեթև բաներ գրել: Առաջին լուրջ տպագրված գործս «Փազլ» բանաստեղծությունն էր: 16 տարեկանու գրեցի: «Գրանիշ»-ի առաջին շարքիս վերնագիրն էլ է այդպես եղել, այն «Գարուն»-ում էլ է տպագրվել: Հարցնում էին՝ բա ինչո՞ւ գրքի անունն էլ «Փազլ» չես դրել: Ինչո՞ւ: Երբեք չեմ մտածել, որ գրքի խորագիրը կարող է բանաստեղծության անունով լինել:

…Ժամանակին Բորխեսն իմ ամենասիրելի հեղինակն է եղել: Բորխեսին շատ եմ սիրել: Ասում են, որ իմ որոշակի շրջանի բանաստեղծությունների վրա նկատվում է Բորխեսի շունչը:

Ես էլ եմ դիլեմա…

«Դիլեմա» անվանումն իմ բանաստեղծությունների առաջին գրքի համար պատահաբար ընտրեցի: ՀՀ մշակույթի նախարարությունը գրքերի հրատարակության մրցույթ էր հայտարարել: Աշոտ Գաբրիելյանը՝ գրքիս խմբագիրը, զանգահարեց ու առաջարկեց մասնակցել մրցույթին: Ասաց՝ վերնագիր մտածիր: Երկու ժամ մտածեցի և առաջարկեցի «Դիլեմա» անունը:

«Դիլեմա»-ն ինձ համար այն ամենն է, ինչ գրքում կա: Մարդկանց, թեմաների տարբերությունը, գույները: Ես ամեն օր արթնանում եմ ու հասկանում, որ ինքս էլ դիլեմա եմ:

Եթե ոչ «Դիլեմա», ապա գիրքը «Ծովք» կանվանեի: Դիլեման բաժանված է երկու մասի՝ «Երփեք» և «Երփեմն»: Այստեղ տառասխալ չկա. երփ-ը գույնի իմաստով եմ կիրառում: Դրանք իրենց հերթին ենթաբաժինների՝ ծով-երի են բաժանվում, որոնք ուղեկցվում են դասական ստեղծագործությունների անվանումներով:

Գրքի շապիկն էլ ես եմ նկարել: Պատահական է ստացվել: Չգիտեի՝ որ նկարել գիտեմ: Շենքեր շատ եմ սիրում: Շապիկին երկու շենք է ու նաև թելերի վրա կախված երազանքներ, նավակներ…

Ինքնատիպ մրցանակը

2017 թվականին «Գրանիշը» ինձ «Տարվա հայտնություն» անվանեց: Ես ընդամենը մեկ շարք ունեի «Գրանիշ»-ում՝ «Փազլ»-ը: Ինձ համար անակնկալ էր: Այնքան հաճելի էր: Սովորական բան չէր. գնահատված լինելու զգացողություն ունեի:

Մարզում ապրելու դժվարությունը

Մարզում ապրելու դժվարությունն առաջին հերթին ժամանակակից գրականության բացակայությունն է: Մենք այնտեղ նորմալ գրախանութ չունենք: Կար մի գրախանութ, որը բացվել էր, հետո փակվեց: Պետք է ստիպված գաս Երևան և այստեղից գնես անհրաժեշտ գրականությունը կամ խնդրես, որ ինչ-որ մեկը քեզ համար գրքեր բերի:

Երևանում հնարավորություններն անհամեմատելի ավելի մեծ են...

Բայց ես չէի ցանկանա այլ տեղ ծնվել: Վանաձորի օդն ու մթնոլորտը շատ կարևոր են եղել ինձ համար: Մի կողմից՝ ինչ-որ ընկճախտի մթնոլորտ է տիրում մեր քաղաքում: Երեկոյան 6-ից հետո փողոցներում մարդ չես տեսնի: Բայց մյուս կողմից՝ շատ գեղեցիկ շենքեր կան...

Ոլորտի խնդիր

Հայաստանում բոլոր տարիքի գրողների համար բազում խնդիրներ կան: Ինձ ամենաշատը անհանգստացրել է էյջիզմը (տարիքի հիման վրա անհատների կամ խմբերի նկատմամբ կարծրատիպ և խտրականություն-հեղ.): Բախվել եմ այդ խնդրին, բայց անցել է այդ շրջանը: Պահ է գալիս, երբ տարիքդ չպետք է ասես…

Չգիտեմ՝ թե ո՛ր առավոտն էր, երբ արթնացա ու զգացի, որ տարիքիցս ավելի հասուն եմ: Բայց երբեմն մտածում եմ՝ բա հետո ի՞նչ է լինելու: Առաջին գիրքը եղավ: Հետո ի՞նչ կլինի …

Արձակ ստեղծագործել ու կարդալ էլ եմ շատ սիրում: Հիմա գրում եմ նաև արձակ գործեր: 2018-ին «Դար»ակումբիկազմակերպած«Թավշյահեղափոխություն. ինձ բացակա չդնեք»մրցույթում գրավեցի առաջին տեղը՝ «Ներանձնական հեղափոխություն» արձակ գործով:

Նոր գրքի հետ կապված դեռ ծրագիր չկա. շարունակելու եմ ստեղծագործել…

Նախագծի հեղինակ՝ Ռոզա Գրիգորյան

Լուսանկարները՝ Տաթև Դուրյանի

Հայերեն

Երևանի քաղաքապետարանը բանակցում է 18 մետրանոց 250 նոր ավտոբուս ձեռք բերելու շուրջ, նախատեսվում է գնել ևս 45 նոր տրոլեյբուս. Ավինյան

Մեծ Բրիտանիան մեղմացում է արել Հայաստանի վերաբերյալ իր քաղաքացիների համար արվող հորդորներում. Միրզոյան

Մարդու իրավունքների պաշտպանի աշխատակազմում վերապատրաստման դասընթաց է անցկացվել

Հրանտ-Լեոն Ռանոսը պաշտոնապես տեղափոխվեց «Կայզերսլաուտերն»

Երվանդ Քոչարի թանգարանը շնորհակալագիր հանձնեց «Արմենպրես»-ին և այլ գործընկերների կառույցի կողքին լինելու համար

Հայաստան են ժամանել Հյուսիսային Եվրոպա-Բալթյան երկրներ համագործակցության ձևաչափի խորհրդարանների ղեկավարների գլխավորած պատվիրակությունները

Վարչապետը ներկայացրեց սահմանազատումը հյուսիսային հատվածից շարունակելու պատճառը

Հայաստանը՝ հին բաբելոնյան արձանագրություններից մեկում. բրիտանացի գիտնականը ներկայացրեց բացառիկ նմուշ

Մեր խնդիրն առաջին հերթին չվնասելն է. Փաշինյանը՝ գերիների վերադարձի համար ջանքերի մասին

Կայացել է Հայաստանի 4-րդ շրջանի Համընդհանուր պարբերական դիտարկման զեկույցի քննարկումը