Մշակույթ

Օպերային արվեստի գանձը՝ Սպենդիարյանի անվան թատրոնում. հանդիսատեսին կներկայացվի Պուչինիի հեքիաթային «Բոհեմ»-ը

7 րոպեի ընթերցում

Օպերային արվեստի գանձը՝ Սպենդիարյանի անվան թատրոնում. հանդիսատեսին կներկայացվի Պուչինիի հեքիաթային «Բոհեմ»-ը

ԵՐԵՎԱՆ, 12 ՀՈՒՆԻՍԻ, ԱՐՄԵՆՊՐԵՍ:  Իտալացի ականավոր կոմպոզիտոր Ջակոմո Պուչինիի «Բոհեմ» օպերան աշխարհում ամենահաճախ բեմադրվող ստեղծագործություններից է: Այն գեղեցիկ է, շքեղ, հարուստ երաժշտական ավանդույթներով ու գրավիչ դրամատիկ սյուժեով: «Բոհեմ»-ը, որն առաջին անգամ Ալ. Սպենդիարյանի անվան օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնում բեմադրվել է 1936 թվականին, տևական դադարից հետո վերադառնում է թատրոնի բեմ:

Առաջնախաղերը նախատեսվում են հունիսի 14-15-ին: «Արմենպրես»-ի թղթակիցն ու լուսանկարիչը ներկա են եղել ներկայացման փորձին և զրուցել ստեղծագործական կազմի ներկայացուցիչների հետ:

Օպերան բեմադրելու համար Բուլղարիայից Հայաստան է հրավիրվել բեմադրող ռեժիսոր Օրլին Անաստասովը: Նա արդեն մի քանի ամիս աշխատում է ներկայացման շուրջ և խոստանում՝ բեմում հեքիաթ է լինելու:

«Պատրաստում ենք ավանդական ներկայացում, քանի որ «Բոհեմ»-ի պարտիտուրում ամեն բան գրված է. կարիք չկա շատ մտածելու՝ ինչ բեմադրություն անել: Ցանկացել եմ Երևանում շատ գեղեցիկ ներկայացում բեմադրել, որը հեքիաթ կհիշեցնի: Վստահ եմ, որ այդպես էլ կլինի:  Փոքր հակադրություններ ենք ստեղծել՝ կապված սցենոգրաֆիայի և կոստյումների հետ: Կոստյումները շքեղ են, ակտերի միջև դինամիկ փոխելու ենք ամեն բան և էներգիա չենք կորցնելու: Կուզեի՝ ամեն ինչ միանգամից լիներ, ինչպես կինոնկարում է»,-նշում է ռեժիսորը:

Ներկայացման մեջ ներգրավված են օպերային թատրոնի երգչախումբը, նվագախումբը, աստղերը: Կան տեսարաններ, երբ բեմում հարյուր արտիստ է: «Այս ներկայացումը նման չէ օրինակ՝ Վերդիի «Աիդա»-ին, երբ բոլորը բեմում կանգնած երգում են, հետո՝ հեռանում: Այստեղ յուրաքանչյուր արտիստ ինչ-որ բանով է զբաղված: Բարդ գործընթաց է, բայց արդյունքը հրաշալի կլինի»,-հավաստիացնում է Անաստասովը:

Մինչ հիմնական աշխատանքն իրականացնելը ռեժիսորը մոտ վեց անգամ այցելել է Երևան՝ օպերային թատրոն, ամեն այցի ժամանակ պարապել արտիստների հետ, փորձել են պատշաճ պատրաստվել դերերին: Երբ սկսվել են հիմնական փորձերը, գաղափարը,  խնդիրներն արդեն դրված են եղել: Օրլին Անաստասովը փորձում է շտկել որոշ բաներ, կերպարային հավելումներ անել: «Օպերան համադրական արվեստ է՝ դրամա, կինո, դերասանական վարպետություն, երաժշտություն  և այլն: Այդ բոլոր բաղադրիչները համադրելով՝ անհնար է մեկ ամսում ստանալ այն, ինչ ցանկանում ես, հարկավոր է  մանրամասն պատրաստվել, ներկայացնել քո մեկնաբանությունը, ոճը, արտահայտչամիջոցները»,-շեշտում է նա:

Անաստասովն առաջին անգամ է բեմադրում «Բոհեմ»-ը, սակայն այդ ներկայացման մեջ որպես երգիչ հանդես է եկել ամենահեղինակավոր թատրոններում հայտնի արտիստների հետ: Բեմադրելն այլ հաճույք է համարում: «Հրաշալի է, որ ժամանակ եմ ունեցել պատրաստվել: Ամեն օր աշխատում ենք ավելին անել»,-եզրափակում է Օրլին Անաստասովը:

Օպերային թատրոնի մեներգչուհի Հասմիկ Թորոսյանն աշխարհի տարբեր բեմերում ներկայանում է բազմաթիվ դերերգերով: Պուչինիի «Բոհեմ»-ի վերադարձը Երևանի օպերային թատրոնի խաղացանկ մեծ իրադարձություն է համարում: Երգչուհին կատարելու Է Միմիի դերերգը: Դա նրա համար դեբյուտ է:

«Այս օպերային ծանոթացել եմ Մյուզետայի կերպարի միջոցով: Աշխարհի տարբեր բեմերում ընդգրկված եմ եղել ներկայացման մեջ որպես Մյուզետա, բայց երկար տարիներ սրտումս և հոգումս եղել է Միմիի կերպարը, ուղղակի սպասում էի մի քիչ հասուն տարիքի, որ վերջնական պատրաստ լինեմ այս դերին: Այժմ շատ ուրախ եմ, որ հնարավորություն ունեմ հենց իմ հայրենիքում անել այս դեբյուտը, ինչը հուզիչ է: Ուրախ եմ նաև, որ իմ վաղեմի ընկերոջ՝ Լիպարիտ Ավետիսյանի հետ եմ երգելու»,-ասում է սոպրանոն:

Նրա խոսքով՝ Պուչինիի օպերան շատ գեղեցիկ է, հարուստ է: Կարծում է՝ եթե հավատարիմ մնաս լիբրետոյին ու ոչինչ չհավելես, արդեն իսկ մեծ թատրոնի ականատես կլինես: «Պուչինիի բոլոր օպերաներն են այդպիսին: Հենց դրանում էլ մեծ դժվարություն կա՝  հավատարիմ մնալ նրան ու հետևել օրենքներին: Օպերան բարդ է և կատարյալ, իսկ բեմադրությունը շատ գեղեցիկ է, դասական է, շքեղ է: Վստահ եմ, որ հանդիսատեսը մեծ տպավորություն կստանա»,-հավաստիացնում է Հասմիկ Թորոսյանը:

Օպերային թատրոնի մեներգիչ, ՀՀ վաստակավոր արտիստ Լիպարիտ Ավետիսյանը պարբերաբար հանդես է գալիս համաշխարհային բեմերում, շարունակում նվաճել աշխարհը: Վերադարձը հարազատ թատրոն հուզիչ է համարում: Ասում՝ ոգևորված է, որ գալիս է տուն:

«Այս  բեմադրությունը զգացմունքային է, խորը: Այս պատմության մեջ սիրում եմ այն, որ օպերան նկարագրում է պարզ, մաքուր, անկեղծ, անշահախնդիր ընկերությունը, որի մասն է դառնում Միմին, և ծնվում է սերը, որը ողբերգական ավարտ է ունենում: Ըստ իս՝ անշահախնդիր ընկերությունը մեզ շատ պակասում է հիմա»,-ասում է Ավետիսյանը:

Խոսելով Անաստասովի հետ համագործակցության մասին՝ երգիչն ընդգծում է, որ նա տարբերվում է այլ հեղինակավոր ռեժիսորներից նրանով, որ երգիչ է և շատ լավ հասկանում է երգչին, լավ գիտի արտիստների թե՛ շահեկան, թե՛ թույլ կողմերը տեխնիկական տեսանկյունից, ուստի անում է ամեն բան, որ երգիչներն իրենց հնարավորինս հարմար զգան: «Երբեմն հանդիպում ես ֆանտաստիկ ռեժիսորների, որոնք չեն գիտակցում, թե երգիչն ինչպես կարող է  ստանալ այն, ինչն իրենք ցանկանում են»,-շեշտում է Լիպարիտ Ավետիսյանը:

Նա ուրախ է, որ «Բոհեմ» օպերան  վերադառնում է խաղացանկ, քանի որ այն օպերային արվեստի գանձերից մեկն է համարում:

Ներկայացման երաժշտական ղեկավարը և դիրիժորը Դավիդե Մասիլիան է (Իտալիա), դիրիժոր՝ Հարություն Արզումանյան, բեմադրության և զգեստների նկարիչ՝ ՀՀ վաստակավոր նկարիչ Ավետիս Բարսեղյան, ռեժիսորի ասիստենտ՝ Արա Ասատուրյան, լուսային նկարիչ՝ Սամվել Մալերյան, խմբավար՝ Նարինե Ոսկանյան:

Ջակոմո Պուչինիի չորս գործողությամբ օպերայի առաջնախաղը տեղի է ունեցել 1896 թվականի փետրվարի 1-ին Թուրինի թագավորական թատրոնում: Դիրիժորն Արտուրո Տոսկանինին է եղել: Օպերային լիբրետոյի հիմքում Անրի Մյուրժեի «Դրվագներ բոհեմի կյանքից» վեպն է: Իտալերեն լիբրետոյի հեղինակներն են Լուիջի Իլիկան և Ջուզեպե Ջակոզան:

Հեղինակ՝ Անժելա Համբարձումյան

Լուսանկարները՝ Գևորգ Պերկուպերկյանի

 

 

Արտավազդ Փելեշյանի «Հավերժական լույս» լիբրետոն կհամալրի Օպերայի և բալետի ազգային թատրոնի խաղացանկը

Մշակույթ

Արտավազդ Փելեշյանի «Հավերժական լույս» լիբրետոն կհամալրի Օպերայի և բալետի ազգային թատրոնի խաղացանկը

Մեկնարկում է Երևանի կարճամետրաժ ֆիլմերի 7-րդ միջազգային կինոփառատոնը

Մշակույթ

Մեկնարկում է Երևանի կարճամետրաժ ֆիլմերի 7-րդ միջազգային կինոփառատոնը

Տրամադրության նկարչուհին. Երևանում բացվեց Արմինե Ավետիսյանի (Մանոն) «Էմոցիոնալ փոթորիկ» ցուցահանդեսը

Մշակույթ

Տրամադրության նկարչուհին. Երևանում բացվեց Արմինե Ավետիսյանի (Մանոն) «Էմոցիոնալ փոթորիկ» ցուցահանդեսը

ԱՄՆ-ում կյանքից հեռացել է օպերային երգչուհի Աննա Նշանյանը

Մշակույթ

ԱՄՆ-ում կյանքից հեռացել է օպերային երգչուհի Աննա Նշանյանը

Վանաձորի թատրոնը նոր ներկայացման առաջնախաղը կազմակերպել է Կառլոս Աբովյանի անվան կերպարվեստի թանգարանում

Մշակույթ

Վանաձորի թատրոնը նոր ներկայացման առաջնախաղը կազմակերպել է Կառլոս Աբովյանի անվան կերպարվեստի թանգարանում

Նյու Դելիում ցուցադրվել են Հնդկաստանում գործունություն ծավալած հայ նկարչի գործերը

Մշակույթ

Նյու Դելիում ցուցադրվել են Հնդկաստանում գործունություն ծավալած հայ նկարչի գործերը

Չորրորդ Full Moon Fest փառատոնը Երևանում հյուրընկալեց հանրահայտ արտիստների

Մշակույթ

Չորրորդ Full Moon Fest փառատոնը Երևանում հյուրընկալեց հանրահայտ արտիստների

Բալետն աշխարհի ամենագեղեցիկ, ամենատղամարդկային, ամենադժվար և գույնզգույն արվեստն է. Րաֆֆի Գալստյան

Մշակույթ

Բալետն աշխարհի ամենագեղեցիկ, ամենատղամարդկային, ամենադժվար և գույնզգույն արվեստն է. Րաֆֆի Գալստյան

ԱՄՆ դեսպանատունը ներկայացնում է նոր տեսահոլովակ. «Սիհասին» խմբի «Շողա» երգի ռեմիքս տարբերակը՝ հայ երաժիշտ-կատարողների մասնակցությամբ

Մշակույթ

ԱՄՆ դեսպանատունը ներկայացնում է նոր տեսահոլովակ. «Սիհասին» խմբի «Շողա» երգի ռեմիքս տարբերակը՝ հայ երաժիշտ-կատարողների մասնակցությամբ

Դիլիջանում անցկացվել է Արհեստների 2-րդ միջազգային փառատոնը

Մշակույթ

Դիլիջանում անցկացվել է Արհեստների 2-րդ միջազգային փառատոնը

«Լավաշի կախարդանքը» փառատոնն արժևորել է հայկական լավաշի պատրաստումը

Մշակույթ

«Լավաշի կախարդանքը» փառատոնն արժևորել է հայկական լավաշի պատրաստումը

AREMNPRESS

Հայաստան, Երևան, 0002, Մարտիրոս Սարյան 22

+374 11 539818
contact@armenpress.am
fbtelegramyoutubexinstagramtiktokdzenspotify

Ցանկացած նյութի ամբողջական կամ մասնակի վերարտադրման համար անհրաժեշտ է «Արմենպրես» լրատվական գործակալության գրավոր թույլտվությունը

© 2024 ARMENPRESS

Ստեղծվել է՝ MATEMAT-ում