«Նորամուտ». Ես մշակույթ սիրող իրավաբան եմ. Նարեկ Աշուղաթոյան

9 րոպեի ընթերցում

ԵՐԵՎԱՆ, 25 ՄԱՅԻՍԻ, ԱՐՄԵՆՊՐԵՍ: Նարեկ Աշուղաթոյանը նախընտրում է ներկայանալ որպես մշակույթ սիրող իրավաբան: Ազգային արժեքների պահպանման մի ամբողջ շարժման համահեղինակներից մեկը հայ ակտիվ երիտասարդության շրջանում առավել հայտնի է որպես «Ծիրանի» մշակութային հանգույցի համահեղինակներից մեկը, որի կազմակերպած տարաբնույթ ուսումնական ծրագրերի հարյուրավոր շրջանավարտներ ներդնում են իրենց ողջ հնարավորությունները հայ ազգային արժեքներն ու մշակույթն ուսումնասիրելու և պահպանելու գործում: Մոտ օրերս Երևանի «Դալան» ցուցասրահում կբացվի Նարեկի առաջին ցուցահանդեսը՝ «Մասնիկապատում» խորագրով: «Արմենպրես»-ն առաջարկում է առավել մոտիկից ծանոթանալ մշակույթ սիրող երիտասարդ իրավաբանի և նկարչի գործունեությանը:

Մասնիկապատում

Իմ առաջին ցուցահանդեսն է, ես մեծ փորձառություն չունեմ: Կոչվում է «Մասնիկապատում», սա մասնիկների պատմություն է , ամեն մի մասնիկ մի պատմություն է, և դրանց համադրությունը՝ մի ամբողջ պատմություն: Մասնիկների միջոցով ցանկանում էի ներկայացնել տարբեր դրվագներ՝ աստվածաշնչյան կամ առօրեական, խնդիրներից մինչև ուղղակի կոչեր կամ էմոցիոնալ դրվագներ: Այստեղ ներկայացված են ավելի քան 10 տարվա աշխատանքներ: Բաներ կան, որոնք զայրույթի արդյունք են, հատկապես երևանյան դրվագներ: Սակայն մի բան նկատում եմ, որ սկզբում նկարում էի սև ու սպիտակ, սակայն հետզհետե սկսեցին հայտնվել գույները և դարձան շեշտված:

Ազգային արժեքների պահպանում

Չեմ պատկերացնում այլ բաներով զբաղվելս, որովհետև նույնն արել է պապս իր գործունեությամբ: Ես շատ եմ կարևորում այն, ինչ արել է Հովհաննես Շարամբեյանը, և ավանդույթի ձևով դրա կրողն ու շարունակողն եմ իմ ժամանակին համահունչ ձևերով: Շատ լավ հասկանում եմ այդ գործի կարևորությունը և իմ հնարավորությունների սահմանները:

Հովհաննես Շարամբեյան

Տարօրինակ է եղել պապիս բացահայտելը: Տանն ինչքան խոսեին կամ չխոսեին, ես այնպես չէի ընկալում նրան՝ մանավանդ, երբ նա մահացավ, երբ ես շատ փոքր էի: Պապիս բացահայտել եմ այլ մարդկանց հիշողություններում՝ շփվելով օտար մարդկանց հետ և պրպտելով արխիվներում: Արդյունքում հասկանում ես, որ կյանքը կարճ է, և յուրաքանչյուր աշխատանքում պետք է լինեն շարունակողներ: Ինձ առավել տպավորել էր հայկական մշակութային ժառանգության պահպանման հարցում նրա կատարած աշխատանքը և, այդքանով հանդերձ, խոնարհ լինելը: Նրա մասին ամենաշատը խոսում են իր կատարած գործերը, այն քանակությամբ թանգարանները, որոնք բացվել են Երևան և Դիլիջան քաղաքներում, այն քանակությամբ վարպետների հայտնաբերելը և ճիշտ մշակութային դաշտ ուղղորդելը՝ այսօրվա լեզվով ասած՝ պրյոդյուսերությունը, միաժամանակ հավասարակշռության պահպանել կարողանալը, որպեսզի խորհրդային իշխանության աչքին այն ազգայնական չերևար:

Կաթողիկե

Ես ճարտարապետ չեմ, պատմաբան չեմ: Պատուհանս բացում եմ և առաջ շենք էի տեսնում, իսկ հիմա՝ Կաթողիկե եկեղեցին: Այն ինձ հետաքրքիր էր նրանով, որ շրջելով Երևանով, այդ թվագրության հուշարձանների շատ քիչ կարելի է հանդիպել: Սկզբում կարդում էի՝ շատ բան չհասկանալով, սակայն, աստիճանաբար կարողացա պարզել մի շարք հարցեր՝ սկսած այդ եկեղեցու պատմությունից, Երևանի այլ եկեղեցիների շարքում դրա դերից և մի փոքր՝ միջնադարյան Երևանի նիստուկացի վերաբերյալ: Սա միայն մեր եկեղեցու պատմության մի մասը չէ…Պատերին բազմապիսի աշխարհիկ բնույթի գրություններ, տեքստեր կային, որոնց միջոցով հասկանում ես այն ժամանակի տարօրինակ միջավայրը:

Սուրբ Աննայի եկեղեցի

Ես չեմ սիրում, երբ մեկը ստեղծագործում է մյուսի ստեղծագործության հաշվին: Ցավալի է, սակայն այսօր այդ սկզբունքն է գործում: Օրինակ, այստեղ եղել է եկեղեցի, անկախ նրանից, թե որքան շքեղ էր այն թե ոչ, սակայն կոմունիստները քանդեցին այն և կառուցեցին շենք՝ մի ստեղծագործության հաշվին կառուցվեց մեկ այլը: Այդ ամենը տեղավորվում է ընդհամենը 100 տարվա մեջ: Այնուհետև այդ շենքը քանդվեց և տեղը կառուցվեց մի նոր եկեղեցի: Ֆունկցիոնալ առումով մեծ եկեղեցու կարիք կար, քանի որ մարդիկ պատարագի ժամանակ կանգնում էին դուրսը՝ կիզիչ արևի տակ: Սակայն իմ պատկերացումները մի փոքր այլ էին. գոնե նոր ստեղծագործությունը այսօրվան համահունչ լիներ և չփորձեր վատ կրկնօրինակել անցյալի նմուշը:

Լեզվի ինստիտուտի շենքի քանդմանն անձամբ եմ հետևել և լուսանկարել այդ ընթացքը: Շենքի մեծագույն մասը կառուցված է եղել մեծ եկեղեցու սրբատաշ քարերով և բարբարոսաբար ոչնչացված խաչքարերով՝ շրջած, թաղած կրի մեջ:

Գրաբար

Գրաբարի ուսումնասիրության նշանակությունը կբաժանեի երկու մասի. պրակտիկ գիտելիքի ձեռքբերում, եթե մարդը անմիջականորեն կիրառելու է այն, և էմոցիոնալ՝ դու արտաբերում և սկսում ես շփվել այնպիսի տեքստի հետո, որն արտաբերել, որի հետ անմիջական շփում են ունեցել քո նախնիները: Դրանում զգացմունքային բան կա, եթե ուզում ես ինքդ քեզ ճանաչել՝ մի փոքր հետ ես գնում և սկսում ես բառեր արտաբերել , որոնք արտաբերել են քո նախնիները: Անշուշտ, գրաբար իմանալն օգնում է ավելի լավ տիրապետել ժամանակակից հայոց լեզվին, սկսում ես կիրառել կիսամեռած կամ մեռած բառեր, որոնք շատ ավելի դիպուկ են արտահայտում մտքերը, քան այսօրվա հայերենը:

Ասածս միայն լեզվաբանական խնդրի մասին չէ, այլ մի ամբողջ մշակութային շերտի, և համաձայն չեմ գրաբարի ուսուցմանը տալ միայն կրոնական քող, որովհետև գրաբարով տեքստերը, բացի կրոնականից, իրենց մեջ ներառում են բժշկությունից սկսած մինչև պատմագիտություն, պոեզիա և գրականություն:

«Ծիրանի»

«Ծիրանի» ՀԿ հիմնել ենք ընկերոջս հետ, այն ժամանակ Թաթուլ սարկավագի, ներկայիս հայր Գարեգին Համբարձումյանի, ով Էջմիածնի միաբանության անդամ է: Մենք իսկապես ուզում էինք մշակութային փոփոխություն մտցնել մեր շրջապատի մեջ: Աստիճանաբար սկսեցինք դասընթացներ, հանրային դասախոսություններ, գիտաժողովներ կազմակերպել: Աստիճանաբար մեզ միացան նոր մարդիկ, նոր գաղափարներ: Թիմային գործունեության արդյունքում արդեն ութ տարվա ընթացքում իրականացրեցինք նաև ռազմավարական նախագծեր՝ հուշարձանների պահպանության, գրաբարի դասավանդման ոլորտում, որը ներառում է նաև առցանց դպրոցը՝ մշակութային դպրոցներով: Արդյունքում ունենում ենք էնտուզիազմով լի շրջանավարտներ, ովքեր լծվում են մշակութային արծեքների պահպանմանն ուղղված տարբեր ծրագրերի իրականացմանը:

Արդի սերունդ

Մարդիկերիտասադրությունից ձգտում են լինել շատ կրթված, շատ մշակութասեր: Բայց այդպես չի կարող լինել: Ամեն ինչ շատ հարաբերական է, և հանրության մեջ պետք է ունենալ կորիզ, որն առաջ է գնալու: Պարզապես պետք է անել ամենը, որպեսզի այդ միջուկը միշտ լինի ակտիվ, կրող, փոխանցող և որոշակի չափով ազդի լայն հանրության վրա: Միշտ էլ այդպես է եղել, եթե մարդիկ կարծում են, որ հայ ժողովուրդը որևիցե դարում եղել է շատ մշակութասեր, հավատքով լեցուն կամ պետականության կարևորությունը գիտակցող, ապա ես կասկածում եմ: Մեզ մոտ միշտ կորիզային խմբերն են կարողացել լուծել ինքնության հարցերն ու փրկել ազգը: Ահա ձեզ նույն 5-րդ դարի թարգմանչած շարժման օրինակը, որի ռազմավարական մի քանի ծրագրերի արդյունքները մենք քաղում ենք մինչև օրերս: Եվ այսպես շարունակ…

«Արմենպրես»լրատվական գործակալությունը սկսում է հանրության դատին հանձնել նոր՝ «Նորամուտ» խորագրով շարքը: Շարքի նպատակն է հանրությանը ներկայացնել մեր տաղանդավոր և ստեղծագործող երիտասարդներին՝ դերասաններ, ռեժիսորներ, բեմադրիչներ, նկարիչներ, երաժիշտներ և այլն, պատմել, թե ինչով են նրանք զբաղվում, ինչ հետաքրքրություններ ունեն, ինչ խնդիրների են բախվում ստեղծագործելիս և աշխարհը փոխելու ինչ ծրագրեր ունեն:

Հայերեն Русский

Երևանի քաղաքապետարանը բանակցում է 18 մետրանոց 250 նոր ավտոբուս ձեռք բերելու շուրջ

Մեծ Բրիտանիան մեղմացում է արել Հայաստանի վերաբերյալ իր քաղաքացիների համար արվող հորդորներում. Միրզոյան

Մարդու իրավունքների պաշտպանի աշխատակազմում վերապատրաստման դասընթաց է անցկացվել

Հրանտ-Լեոն Ռանոսը պաշտոնապես տեղափոխվեց «Կայզերսլաուտերն»

Երվանդ Քոչարի թանգարանը շնորհակալագիր հանձնեց «Արմենպրես»-ին և այլ գործընկերների կառույցի կողքին լինելու համար

Հայաստան են ժամանել Հյուսիսային Եվրոպա-Բալթյան երկրներ համագործակցության ձևաչափի խորհրդարանների ղեկավարների գլխավորած պատվիրակությունները

Վարչապետը ներկայացրեց սահմանազատումը հյուսիսային հատվածից շարունակելու պատճառը

Հայաստանը՝ հին բաբելոնյան արձանագրություններից մեկում. բրիտանացի գիտնականը ներկայացրեց բացառիկ նմուշ

Մեր խնդիրն առաջին հերթին չվնասելն է. Փաշինյանը՝ գերիների վերադարձի համար ջանքերի մասին

Կայացել է Հայաստանի 4-րդ շրջանի Համընդհանուր պարբերական դիտարկման զեկույցի քննարկումը