Երևանում՝ 11:07,   2 Հունիս 2024

Սիրում եմ հայկական գորգերն ու շախմատը. օսկարակիր ռեժիսոր Ջոան Գրացը «ՌեԱնիմանիա» փառատոնին Երևանում էր

Սիրում եմ հայկական գորգերն ու շախմատը. օսկարակիր ռեժիսոր Ջոան Գրացը 
«ՌեԱնիմանիա» փառատոնին Երևանում էր

ԵՐԵՎԱՆ, 28 ՆՈՅԵՄԲԵՐԻ, ԱՐՄԵՆՊՐԵՍ: Կարճամետրաժ անիմացիոն ֆիլմերի և գովազդային հոլովակների մրցանակակիր ռեժիսոր Ջոան Գրացը յուրահատուկ մոտեցում ունի անիմացիոն արվեստի նկատմամբ. նա ֆիլմեր է ստեղծում՝ հենվելով կավե նկարչության վրա։ Աշխատելով անմիջապես տեսախցիկի առջև՝ Գրացը դնում է կավի կտորները, խառնում է գույները և փորագրում նուրբ գծեր՝ ստեղծելով պատկերների հարթ հոսք:

Ջոան Գրացը «ՌեԱնիմանիա» փառատոնի շրջանակում հյուրընկալվել էր Հայաստանում, որտեղ  կազմակերպվեց նրա ֆիլմերի հետահայաց ցուցադրությունը, ինչպես նաև հանդիպում հեղինակի հետ:

HM2_9009 (1).jpg (537 KB)

«Արմենպրես»-ի թղթակիցը ռեժիսորի հետ խոսել է անիմացիոն արվեստում նրա նախասիրությունների, «Այլակերպվող Մոնա Լիզան»  օսկարակիր ֆիլմի գաղափարի և այլ հարցերի շուրջ:

-Տիկին Գրաց, Դուք անիմացիա ստեղծելիս անդրադարձել եք կավե նկարչությանը, օգտագործել եք այդ տեխնիկան: Ինչո՞վ այն Ձեզ գրավեց, ի՞նչ հնարավորություններ է այն տալիս ռեժիսորին:

-Ես այդ տեխնիկան օգտագործում եմ, որովհետև ստանում եմ պատկեր, որը շատ նման է յուղաներկով կտավի: Ցանկանում էի նաև 20-րդ դարի գեղանկարչության պատմությունը  ստեղծել այդ մեթոդով:  Նման տեխնիկայով աշխատելով՝ կարող ես տասը տարուց ֆիլմ ունենալ:

-Հենց այդ մեթոդով նկարահանված «Այլակերպվող Մոնա Լիզան» ֆիլմը 1992 թվականին «Օսկար»-ի է արժանացել «Լավագույն անիմացիոն կարճամետրաժ ֆիլմ» անվանակարգում: Այն շատ հետաքրքիր է, և յուրաքանչյուրը կարող է յուրովի հասկանալ այդ աշխատանքը: Դուք ինչպե՞ս եք այն մեկնաբանում, ֆիլմը ենթատեքստ ունի՞:

-Ես պարզապես ցանկանում էի հակիրճ ներկայացնել 20-րդ դարի գեղանկարչության զարգացման պատմությունը,  և ուզում էի դա անել՝ շեշտը դնելով մարդկային դեմքերի վրա: Իմ գաղափարն էր վերցնել 20-րդ դարի ականավոր նկարիչների դեմքերը, նրանց կտավներն ու ներկայացնել նրանց կապը: Մի ստեղծագործությունից մյուսին անցումը  ինձ շատ է դուր եկել: Դժվարությամբ կրկնօրինակել եմ կտավներն, ու փոփոխություններն ինքնաբուխ են եղել: Մի կտավից մյուսին անցումը ցույց է տալիս այդ ժամանակների արվեստագետների միջև կապը:

-Ֆիլմը դիտելիս ճանաչեցի Պիկասոյի, Դալիի, Ֆրիդայի և այլ նկարիչների ձեռագրերը: Այդ արվեստագետներից ովքե՞ր են Ձեզ հատկապես ոգեշնչել, ո՞ւմ արվեստն եք շատ բարձր գնահատում:

-Ես իսկապես շատ հավանում եմ Ֆրենսիս Բեկոնին, բայց ֆիլմում անդրադարձել եմ տարբեր ոճերում ստեղծագործող նկարիչների. կուբիզմից՝ Պիկասոյին, սյուրռեալիզմից՝ Բեկոնին և այլոց:

-Լեոնարդո դա Վինչիի «Մոնա Լիզա»-ն համաշխարհային գլուխգործոց է: Հետաքրքիր են նաև նրա շուրջ հյուսված առեղծվածային պատմությունները: Ինչո՞ւ ֆիլմը հենց նրա անունով անվանեցիք:

-Ֆիլմի անվանումն առաջարկել է իմ ընկերուհիներից մեկը: Ուզում էի այն անվանել «20-րդ դարի արվեստի պատմություն», սակայն դա անգույն վերնագիր կլիներ, ուստի, երբ ընկերուհիս առաջարկեց անվանումը փոխել, ընդունեցի այն, քանի որ ավելի հնչեղ է:

HM2_8913.jpg (394 KB)

-Դուք նկարահանում եք կարճամետրաժ ֆիլմեր, գովազդներ: Անիմացիոն ֆիլմ երևույթն ու գովազդն ի՞նչ առանձնահատկություններ ունեն:

-Տարբերություններն ահռելի են, որովհետև գովազդի պարագայում դու շատ գումար ես աշխատում, իսկ գեղարվեստական անիմացիայի պարագայում չես աշխատում:  Գովազդը բնականաբար անում ես հաճախորդիդ համար ու չես կարող ստեղծագործել այնպես, ինչպես ցանկանում ես, չես կարող ինքնաբուխ լինել. պետք է աշխատես սցենարով, գրես պատմություն, որը դուր կգա գովազդատուին և այլն, իսկ ֆիլմի դեպքում անում ես այն, ինչ ցանկանում ես, ինքդ քեզնից պետք է գոհ լինես:

-Գուցե շատերը ծանոթ չեն ձեր ստեղծագործությունների լայն շրջանակին: Ի՞նչ այլ հետաքրքրություններ ունեք, որ արտահայտում եք ֆիլմերով: Հիմնականում ի՞նչ հարցերի եք անդրադառնում, խնդի՞ր եք բարձրաձայնում, թե՞ բացառապես գեղագիտություն եք ներկայացնում:

-Ունեմ անիմացիոն ֆիլմեր, որոնք հիմնված են պոեմների վրա: Մի աշխատանք կա, որը ներկայացնում է բանտի կյանքը բանտարկյալի աչքերով: Համավարակի ընթացքում որոշեցի կատուներ գնել: Նրանք հետաքրքիր կենդանիներ են և խաղում են իմ ֆիլմերում: Նրանք պարում են «Կարապի լիճը», իհարկե ոչ լավ, բայց պարում են: Մի գործ ունեմ, որտեղ ներկայացրել եմ Դա Վինչիի «Խորհրդավոր ընթրիք»-ը, սակայն մարդկանց փոխարեն կատուներն են:

-Ձեր անիմացիոն ֆիլմերում նաև պոեզիա կա… Բանաստեղծություններից ոգեշնչվա՞ծ եք նկարահանում ֆիլմը, թե՞ ֆիլմին համահունչ բանաստեղծություն եք գտնում:

-Երբ չգիտեմ, թե իրականում ինչ եմ ցանկանում անել, բայց շատ եմ ուզում ստեղծագործել, համացանցում փնտրում եմ իմ սիրած բանաստեղծությունների հիման վրա այլ հեղինակների կատարած աշխատանքներն ու դիտում դրանք: Եթե տվյալ արտիստը շատ վատ է ներկայացրել այդ աշխատանքը, ինչը հաճախ է պատահում, ինքս եմ տվյալ բանաստեղծությամբ անիմացիա ստանում, և այն ադապտացնում եմ իմ ոճին:

-Մեր երկիրը Ձեզ հյուրընկալել է «ՌեԱնիմանիա» փառատոնի շնորհիվ: Ինչպե՞ս ծնվեց Ձեր և փառատոնի միջև համագործակցությունը:

-Դեռ երեք տարի առաջ պետք է գայի, բայց համավարակը սկսվեց, որին հաջորդեց պատերազմը: Այս տարի ստացվեց գալ, բացի այդ, Հայաստանում կա երկու բան, որ ես չափազանց կարևորում ու սիրում եմ. խոսքը հայկական գորգերի և շախմատի մասին է: Այստեղ լինելու օրերին ես գնացել եմ գորգերի թանգարան, երկու անգամ  գնացել եմ տոնավաճառներ, որտեղ ևս գորգեր են ներկայացվում և շախմատ: Ինձ համար  դա նման է երկնքում լինելուն:

Հայկական գորգերը չափազանց գեղեցիկ են: Թուրքիայից հին հայկական գորգ եմ գնել և դրա լուսանկարն ունեմ, որը պետք է ցույց տամ հայ մարդկանց, որպեսզի թարգմանեն, թե ինչ է գրված գորգի վրա: Կարծում եմ՝ ավելի քան հարյուր տարվա պատմություն ունի այդ գորգը:

HM2_9020.jpg (423 KB)

-Վստահ եմ, որ այս անգամ Հայաստանից կկարողանաք որևէ արժեքավոր գորգ տանել Ձեզ հետ: Տիկին Գրաց, Դուք  փառատոնի կարճամետրաժ ֆիլմերի ժյուրիի անդամ եք: Ի՞նչ տպավորություն եք ստացել մասնակիցների աշխատանքներից:

-Կարծում եմ՝ հրաշալի ընտրություն է եղել: Ես մեծ բավականություն եմ ստացել ֆիլմերից: Շատ եմ հավանել «Շան տունը» «Նամակ խոզին», «Թռչող տերևների երգը» և այլ ֆիլմեր:

-Գիտեմ, որ հետաքրքիր պայմաններում եք ապրում՝ նավակում: Այդ կենսակերպը ի՞նչ է Ձեզ տալիս. գուցե հանգստությո՞ւն…

 -Երբ ոչ իմ նախաձեռնությամբ հայտնվեցի իմ ընկերոջ տուն-նավակում, իմ մտքով անցավ՝ եթե իմ տան դիմաց նավակ ունենայի, շատ լավ կլիներ, հետո տուն-նավակ ձեռք բերեցի և հասկացա, որ նավարկելու համար նավ պետք չէ: Տուն-նավակում և՛ ցամաքում ես, և՛ ջրում: Լավագույն որոշումն էր այդ նավակի վրա ապրելը:

-Որքա՞ն ժամանակ եք ապրում տուն-նավակում: Հնարավո՞ր է դրա մասին ֆիլմ նկարահանվի:

-Ես այնտեղ եմ ապրում 1987 թվականից:  Այն առաջին տունն է, որ գնել եմ: Միակ նկարիչը չեմ, որ ապրում է այդ կերպ.  մի ամբողջ համայնք կա: Մարդիկ սիրում են ջրի վրա լինել: Չի բացառվում, որ իմ մասին վավերագրական ֆիլմ նկարահանվի, որում կտեսնեք իմ տունը, կատուներին, հարևաններին, գետը: Նաև սիրում եմ կերամիկական աշխատանքներ պատրաստել: Մեկ տարուց ավելի է՝ զբաղվում եմ այդ գործով: Կերամիկայի միջոցով ինչ-որ բան ստանալն ավելի հեշտ է, քան անիմացիոն ֆիլմ նկարահանելը:

-Շնորհակալ եմ, տիկին Գրաց զրույցի համար: Կարծում եմ՝ կրկին կհանդիպենք:

-Ես եմ շնորհակալ: Սիրով:

Անժելա Համբարձումյան

Լուսանկարները՝ Հայկ Մանուկյանի

 

 


Բաժանորդագրվեք մեր ալիքին Telegram-ում






youtube

Բոլոր նորությունները    


Digital-Card---250x295.jpg (26 KB)

12.png (9 KB)

Գործակալության մասին

Հասցե՝ Հայաստան, 0002, Երեւան, Սարյան փող 22, Արմենպրես
Հեռ.՝ +374 11 539818
Էլ-փոստ՝ contact@armenpress.am