Տրնդեզը ենթադրում է ուրախություն, ոչ թե առատ սեղաններ
ԵՐԵՎԱՆ, 13 ՓԵՏՐՎԱՐԻ, ԱՐՄԵՆՊՐԵՍ: Տյառնընդառաջը կամ տրնդեզը հայկական տոնացույցում ընդգրկված տոնի պաշտոնական անունն է: Ազգագրագետ Հրանուշ Խառատյանի համոզմամբ` այն իր ճիշտ տեղադրությունն է գտել հայկական օրացույցում` սնվելով ժողովրդական ակունքներից:
«Տոնը քրիստոնեական մի շարք այլ ծեսերի նման առաջավորասիական է, ոչ խիստ հայկական», - «Արմենպրես»-ի հաղորդմամբ` փետրվարի 13-ին հրավիրված ասուլիսում նշեց ազգագրագետը:
Նրա խոսքով` խարույկ վառելու ծեսը միայն հայերի շրջանում չէ տարածված, այն բնորոշ է այլ հնդեվրոպալեզու ժողովուրդների: Կրակը առանցքային դեր չի ունեցել, բայց պաշտամունքի առարկա է եղել. ջրի հետ զուգահեռ, այն մաքրագործող եւ չարիքները վերացնող գործոն է եղել:
«Կրակը զանազան չար ուժերից մաքրելու համար համար է օգտագործվել, ապաքինելու, երեխաներին հանկարծահաս հնարավոր վտանգներից հանելու համար»,- պարզաբանեց Խառատյանը:
Նրա կարծիքով` այն, որ Հայ Առաքելական եղեղեցին Տյառնընդառաջի տոնը նորապսակների օրհնության օր է հայտարարել, գեղեցիկ եւ խորհրդանշական գաղափար է, քանի որ սկզբունքորեն հենց օրհնության գաղափարն է դրված կրակի վրայով թռնելու մեջ:
Նախկինում տոնի առթիվ երկու խարույկ էին վառում ` համայնքային մեծ կրակ եւ հետո այդ կրակից ստացված փոքրի համար նախատեսված նոր խարույկ նորապսակների համար: Խարույկը վառում էին նորապսակ տղաները:
«Տրնդեզի կրակը սկզբունքորեն բազմաթիվ դրական բաներ է պարունակում: Այն նաեւ օդի բարեխառնություն է պարունակում եւ կարծես թուլացնում է ձմռան ուժգնությունը»,- ասաց Խառատյանը:
Նա բացասական միտում որակեց այն, որ ժամանակի ընթացքում հայ ընտանիքներում գերակա է դառնում Տյառնընդառաջին խնջույք կազմակերպելու հանգամանքը: Ազգագրագետի կարծիքով` գնալով ճոխացող սեղանները մի շարք, այդ թվում` ֆինանսական դժվարություններ են առաջացնում նորաստեղծ զույգերի համար:
«Այն կամ երկրորդ հարսանիք է դառնում կան նախորդում է հարսանիքին»,- հավելեց բանախոսը: Մեկնաբանելով տոնի ոչ քրիստոնեական` հեթանոսական տարրերը` Խառատյանը շեշտեց, որ տոնը ավելի շատ խորհրդանշում է հավատի առկայության եւ ժողովրդական քրիստոնեություն, ոչ թե սնահավատություն:
Բաժանորդագրվեք մեր ալիքին Telegram-ում