1000х90.jpg (78 KB)

Երևանում՝ 11:07,   28 Մարտ 2024

DFRLab-ը հետաքննական հոդված է հրապարակել՝ Հայաստանում Adekvad-ի եւ AntiFake.am-ի քարոզչության վերաբերյալ. Մաս 2

DFRLab-ը հետաքննական հոդված է հրապարակել՝ Հայաստանում Adekvad-ի եւ 
AntiFake.am-ի քարոզչության վերաբերյալ. Մաս 2

ԵՐԵՎԱՆ, 3 ՄԱՅԻՍԻ, ԱՐՄԵՆՊՐԵՍ: Միջազգային «Medium» հարթակում DFRLab-ը հետաքննական հոդված է հրապարակել՝ Հայաստանում առցանց քարոզչության ազդեցության, դրա գործիքների ու դերակատարների վերաբերյալ: «Արմենպրես»-ը ներկայացնում է երկու մասից բաղկացած  հոդվածներն ամբողջությամբ:

ՄԱՍ 1

Համատեղ LIVE գործողություններ


AntiFake.am-ի եւ Adekvad-ի էջերը պարզ կերպով համաձայնեցված են կասկածելի պատմություններ եւ բովանդակություն տարածելու ջանքերում: Ապրիլի 15-ին Adekvad ֆեյսբուքյան էջն ուղիղ եթերում հեռարձակեց երկու խմբերի առաջնորդներին, այդ թվում AntiFake.am-ը հեղինակած ՀԿ-ի նախագահ Նարեկ Սամսոնյանին՝ մայրաքաղաքի հասարակական փողոցներում #SutNikol պաստառներ նկարելիս: Սամսոնյանը Կոնստանտին Տեր-Նակալյանի եւ Արթուր Դանիելյանի հետ միասին ոստիկանության կողմից ձերբակալվեցին հանրային սեփականությունը վնասելու համար եւ նույն օրն ազատ արձակվեցին:

Ոստիկանական բաժանմունքից դուրս գալուց հետո կարճ ժամանակ անց երեքն անցկացրեցին համատեղ մամուլի ասուլիս #SutNikol շարժման մասին: Համաժողովը լուսաբանվեց Ադեկվադի ֆեյսբուքյան էջում:

Adekvad-ը նաեւ տեղադրել է երկու րոպե տեւողությամբ տեսահոլովակ՝  #SutNikol պաստառների նախաձեռնության մասին: Տեսահոլովակը հատկապես ցույց է տվել AntiFake.am- ի ետեւում գտնվող ՀԿ Նարեկ Սամսոնյանին: Խմբագրված տեսանյութը դիտվել է 35,000 անգամ՝ ստանալով 854 արձագանք եւ 68 մեկնաբանություն ապրիլի 18-ի դրությամբ:

Այն, որ երկու նախաձեռնությունների հայտնի օպերատորները մի քանի անգամ համախմբվել են համացանցում, փաստում են, որ երկու խմբերի միջեւ կոորդինացումն ակնհայտ էր եւ բաց: Ադեկվադը եւ AntiFake.am- ը ներկայացան որպես #SutNikol քարոզարշավի համար միասնական ճակատ:

Anti-Gardasil պատվաստանյութի բովանդակությունը երկու էջերում

Բացի համատեղ հրապարակային ելույթներն ու աշխատանքների համակարգումը, էջերն հավանաբար համակարգվում են նաեւ բովանդակության առումով: Հատուկ աղմկահարույց օրինակով երկու էջերում ներկայացված են գաղափարներ, որոնք հորդորում են հայերին ձեռնպահ մնալ Gardasil-IV պատվաստանյութի ձեռքբերումից, որը խանգարում է HPV- ի վարակմանը, արգանդի վզիկի քաղցկեղի հիմնական պատճառներից:

AntiFake.am-ի հակա-Gardasil բովանդակությունը հայտնվել է իրենց սեփական կայքում հրապարակված հոդվածում, որին հետեւել է «Ֆեյսբուք»-ի էջը, իսկ Adekvad- ի հակահայկական գաղափարախոսության բովանդակությունը հայտնվել է գովազդային ձեւով: Մարտի 7-ին Ֆեյսբուքը հայտարարեց, որ պլանավորում է կանխել պատվաստանյութի հետ կապված պոտենցիալ ապատեղեկատվությունը, հրաժարվելով պատվաստանյութերի մասին ապատեղեկատվություն տարածող գովազդներից:

Adekvad-ը Facebook-ում հայտարարեց, որ հարգում է հայերի իրավունքը՝ ձեռք բերել Գարդասիլ պատվաստանյութը: AntiFake.am- ը Գարասիլի մասին նույն հոդվածը հրատարակեց «Ինչ է Առողջապահության նախարարությունը թաքցնում Գարդասիլ պատվաստանյութի մասին« վերնագրով:

Եթե Ադեկվադ եւ AntiFake.am էջերի օպերատորները սերտորեն համագործակցել են #SutNikol-ի քարոզարշավի ընթացքում, ինչպես նաեւ այլ նախաձեռնություններում, ապա ինչու են նրանք բաժանում իրենց լսարանը:

Երկու էջերի վերլուծությունը կարող է որոշակի պատկերացում տալ: 2019 թ. մարտի 17-ից մինչեւ ապրիլի 19-ը մոտավորապես 30 օրվա ընթացքում էջերը կենտրոնացած էին բովանդակության տարբեր տեսակների վրա: Մինչ AntiFake.am- ը գրեթե բացառապես լուսանկարներ եւ հղումներ էր անում, Ադեկվադը նվիրվել էր առաջին հերթին բովանդակության համօգտագործմանը ֆեյսբուքյան տեսանյութերում առանձնակի ուշադրություն դարձնելով: Այսպես հայտնվել է երկու էջերի միջեւ «աշխատանքի բաժանումը»:

Համաժամանակյա գովազդային արշավներ

Երկու էջերն էլ գովազդ էին իրականացնում, չնայած գովազդի բովանդակությունը տարբերվում էր: Բացի Anti-Gardasil-ից, Adekvad-ի էջը այս վերլուծության ժամանակ մատուցում էր երկու լրացուցիչ գովազդ:


Ակտիվ գովազդները, որոնք վարում են «Ադեկվադ» ֆեյսբուքյան էջը, 2019 թվականի ապրիլի 17-ի դրությամբ, Facebook-ի օգտատերերին խրախուսելու Telegram- ի խմբի հետ` հավաստիացնելով, որ խումբը« չի ֆինանսավորվում օտարերկրյա գործակալների կողմից: AntiFake.am-ը վարում էր իր սեփական երկու գովազդը:

Adekvad-ը եւ AntiFake.am-ը կոչ էին անում հետեւել իրենց էջին՝ առաջարկելով, որ երկու էջերը ներգրավված լինեն ակտիվ լսարանի ստեղծման միջոցառումներում

Բացահայտ համակարգում

Adekvad-ի եւ AntiFake.am-ի #SutNikol քարոզարշավը եւ այլ հարակից նախաձեռնությունները հիմնականում բացառություն են համացանցի խաղի կանոնների համար: Հայկական առցանց ԶԼՄ-ների միջավայրում, առնվազն չորս անձինք համադասեցին իրենց տարբեր առցանց ակտիվները ազատ եւ հրապարակայնորեն: Օգտագործելով Ֆեյսբուքի էջը, նրանք հաճախ միեւնույն տեղում էին, միաժամանակ զբաղվելով միասնական հետապնդումով` քարոզելով կողմնակալ պատմություններ եւ երբեմն ուղղակի կեղծիքներ` Հայաստանում քաղաքական, տնտեսական եւ սոցիալական հարցերի մասին:

Ֆեյսբուքի «համաձայնեցված անհատական վարքագծի» սեփական սահմանումը վերաբերում է այն դեպքերին, երբ անհատները, էջերը կամ խմբերը «միասին են աշխատում որպեսզի ուրիշներին մոլորության մեջ գցեն: Այդ գործիչներից շատերը չեն թաքցնում իրենց ինքնությունը կամ համադրումը միմյանց հետ: Առնվազն մեկ դեպք, այնուամենայնիվ, դոմենի գրանցումն է եւ IP-ի գտնվելու վայրը, AntiFake.am- ի համար DFRLab- ը գտել է, որ իրենք են:

Այս գործողությունը հասարակությանը մոլորեցրեց իր բովանդակության եւ նրա իրական առաքելության բնույթի հարցում: Այն կարող է նաեւ ենթադրել հնարավոր կապն արտաքին ուժերի հետ:


Բաժանորդագրվեք մեր ալիքին Telegram-ում






youtube

AIM banner Website Ad Banner.jpg (235 KB)

Բոլոր նորությունները    


Digital-Card---250x295.jpg (26 KB)

12.png (9 KB)

Գործակալության մասին

Հասցե՝ Հայաստան, 0002, Երեւան, Սարյան փող 22, Արմենպրես
Հեռ.՝ +374 11 539818
Էլ-փոստ՝ [email protected]